Search found 4875 matches

by Thad
Wed May 24, 2017 12:14 am
Forum: Politics Quarantine
Topic: Obituaries
Replies: 512
Views: 32692

Re: Obituaries

Lisa Spoonauer, Caitlin Bree from Clerks.
by Thad
Wed May 24, 2017 12:13 am
Forum: Politics Quarantine
Topic: What about a thread for good news?
Replies: 82
Views: 6374

Re: What about a thread for good news?

My issues with originalism notwithstanding, I think Scalia's First Amendment stance in Brown made a better originalist argument than Thomas's "the father controls what his children can see" rationalization. ("Justice Scalia is trying to figure out what James Madison's stance on video ...
by Thad
Tue May 23, 2017 8:31 pm
Forum: Politics Quarantine
Topic: What about a thread for good news?
Replies: 82
Views: 6374

Re: What about a thread for good news?

I dunno, I'd say that reading his refusal to ask questions as a lack of curiosity is a reasonable conclusion. But I respect your opinion, especially on matters of legal scholarship, enough that I guess I have to give him another look. I haven't read any of his opinions since his dissent in Brown v E...
by Thad
Mon May 22, 2017 7:49 pm
Forum: Media
Topic: Let's all go to the movies~
Replies: 876
Views: 47762

Re: Let's all go to the movies~

Joss Whedon is taking over the Justice League movie (which is mostly finished but still has some reshoots coming, plus post-production). Before you celebrate, keep in mind that the reason Zack Snyder is stepping down is that his daughter committed suicide. So, you know, not a happy occasion we're ta...
by Thad
Mon May 22, 2017 6:11 pm
Forum: Politics Quarantine
Topic: What about a thread for good news?
Replies: 82
Views: 6374

Re: What about a thread for good news?

A couple of good unanimous rulings out of the SCOTUS today, against racist gerrymandering and venue shopping by patent trolls . ETA: Correction: the patent troll ruling was unanimous, and so was the ruling on one of the NC districts, but the other district was 5-3 (with Thomas, surprisingly, acting ...
by Thad
Mon May 22, 2017 2:17 pm
Forum: Politics Quarantine
Topic: Oh shit, what are we gonna do now?
Replies: 774
Views: 30242

Re: Oh shit, what are we gonna do now?

Nah, Palantir is a Peter Thiel thing.
by Thad
Mon May 22, 2017 1:55 pm
Forum: Games
Topic: Hot game deals
Replies: 437
Views: 32730

Re: Hot game deals

I was just thinking, hey, SOMEBODY'S bound to have Shadow of Mordor on sale what with the sequel's impending release, and hey, Bundle Stars does . (Not sure why there are Windows logos everywhere and no penguins to be seen, because there's totally a Linux port, and this is a Steam code.) They've als...
by Thad
Mon May 22, 2017 10:40 am
Forum: Politics Quarantine
Topic: Obituaries
Replies: 512
Views: 32692

Re: Obituaries

With someone like Ailes, it's legitimately depressing to think the only way they can make the world better is by exiting stage right. I'll agree with that statement, with the caveat that "exiting" means more than one thing. I'd say he already made the world better by getting fired. A conv...
by Thad
Mon May 22, 2017 10:23 am
Forum: Media
Topic: Batman (created by Bill Finger and Bob Kane)
Replies: 146
Views: 11357

Re: Batman (created by Bill Finger and Bob Kane)

Yeah, I really liked the DC shorts but they kinda quietly disappeared. Probably down to the misfortune of being a DVD special feature right when DVDs were on the way out. But my belief in short cartoons is well-documented. (I particularly liked the Spectre and Jonah Hex shorts and the realization th...
by Thad
Sat May 20, 2017 3:01 pm
Forum: Politics Quarantine
Topic: Bogus, batshit, banal, bizarre, or bicubic: Assorted News
Replies: 716
Views: 44294

Re: Bogus, batshit, banal, bizarre, or bicubic: Assorted News

I feel like there's a pretty good PKD-style story in there somewhere about this happening with real animals.
by Thad
Sat May 20, 2017 1:28 pm
Forum: Your Facebook Timeline
Topic: I'm Driving! I'm a Driver!
Replies: 55
Views: 3215

Re: I'm Driving! I'm a Driver!

What model/year? '16 Camry. "plug a music player into"... How old are you? Do you not have Bluetooth? Can't fit my whole music collection on my phone; bought a FiiO that doesn't have Bluetooth. Also don't particularly want to pair my phone with my car. Motherfuckers shouldn't be talking o...
by Thad
Fri May 19, 2017 8:38 pm
Forum: Politics Quarantine
Topic: Oh shit, what are we gonna do now?
Replies: 774
Views: 30242

Re: Oh shit, what are we gonna do now?

...I do have something else to bring up, though: I'm concerned that we're not seeing nearly as much coverage of Republican attempts to sabotage the census as we should be. This is a serious long-term threat; gerrymandering and disenfranchising minorities are the GOP's best shot at keeping power, and...
by Thad
Fri May 19, 2017 8:25 pm
Forum: Board Shit
Topic: CHAT DUMP (and Quotes)
Replies: 448
Views: 33218

Re: CHAT DUMP (and Quotes)

This was in context of AD&D 2nd edition basic PHB ruleset. Romo doesn't meet the minimum stat requirements for *any* demihuman race, and only barely meets the minimum stat requirements to be a rogue with his 9 Dex. He can't be a fighter, cleric, or mage, because he doesn't have 9 in any of thei...
by Thad
Fri May 19, 2017 8:18 pm
Forum: Your Facebook Timeline
Topic: I'm Driving! I'm a Driver!
Replies: 55
Views: 3215

Re: I'm Driving! I'm a Driver!

So I finally got a new car. I like it! It's nice! (That's one of the reasons I haven't been around for a few days, just in case anybody missed me. There have also been various birthdays and graduations keeping me busy.) Not only did I get a car with air conditioning just in time for triple-digit tem...
by Thad
Fri May 19, 2017 8:12 pm
Forum: Politics Quarantine
Topic: Oh shit, what are we gonna do now?
Replies: 774
Views: 30242

Re: Oh shit, what are we gonna do now?

There exists a perfectly plausible timeline where Mattis ends up president and in a couple years we'll be seeing Mad Dog 2020 campaign signs. Which is exactly the kind of stupid shit I've come to count on ever since we apparently slid out of the universe where they can spell fucking Berenstein corr...
by Thad
Wed May 17, 2017 12:33 am
Forum: Politics Quarantine
Topic: Jernalism!
Replies: 123
Views: 9367

Re: Jernalism!

Yeah, and honestly most of the complaining about the inferiority of the MP3 format predates 192K becoming the standard bitrate. And you can't beat it for sheer compatibility. (Especially now that Linux distros can all include it right out of the box.) That said, I ripped all my CDs to FLAC and I've ...
by Thad
Tue May 16, 2017 10:42 am
Forum: Politics Quarantine
Topic: Jernalism!
Replies: 123
Views: 9367

Re: Jernalism!

Kind of amazed by the sheer number of mind-numbingly stupid articles claiming that MP3 is dead . They're regurgitating a press release by former MP3 patent holder Fraunhofer, which claims it's retiring its MP3 licensing program because MP3 has been surpassed by superior audio codecs such as AAC (whi...
by Thad
Tue May 16, 2017 10:31 am
Forum: Politics Quarantine
Topic: Little Pig, Little Pig! Let Me Admin! (Security Thread)
Replies: 210
Views: 16812

Re: Little Pig, Little Pig! Let Me Admin! (Security Thread)

Charlie Stross summarizes WannaCry , framing it as a novel pitch rejected for being too implausible. Seriously, this shit's fucking crazy. NSA finds a Windows zero-day, doesn't disclose it (because it doesn't want it fixed); names it after a Sega CD game*; it gets compromised by somebody (Russians?...
by Thad
Sun May 14, 2017 3:47 pm
Forum: Your Facebook Timeline
Topic: Computerus
Replies: 352
Views: 22967

Re: Computerus

Cemu runs fine on my main (even under WINE) but chokes on the HTPC, with a paging error that suggests it's the same problem I was getting under Fedora. Irritating; I'll keep an eye on it and see what I can figure out. (I tried switching to experimental amdgpu drivers, and...nope, sticking with the m...
by Thad
Sun May 14, 2017 3:39 pm
Forum: Media
Topic: and Dead Tree Comics
Replies: 330
Views: 20777

Re: and Dead Tree Comics

It does seem like the setup to an otherwise routine Crisis-style housecleaning. You watch, they're going to end this event by booting into the MCU. Housecleaning? Sure. Crisis-style? Nah, nothing that fundamental. Hell, they just merged the Ultimate Universe an event or two ago. And we already know...